اصول کوددهی به درخت نارنگی

لیست قیمت نارنگی امروز به صورت مداوم در حال تغییر می باشد و به همین دلیل بهتر است نسبت به خرید آن زودتر اقدام کنید.

ماندارین ها باید بین ماه های مارس تا آگوست زمانی که درختان به طور فعال رشد می کنند تغذیه شوند. اگر مخلوط کود مرکبات در دسترس نباشد، می توان از 12-6-6 استفاده کرد. به دنبال ترکیب کودهایی باشید که حاوی ریزمغذی هایی مانند منیزیم، روی، آهن و مس هستند.

اصول کوددهی به درخت نارنگی

بهترین روش هرس درخت نارنگی

درخت نارنگی خود را ترجیحاً قبل از شکوفه دادن بین فوریه و آوریل هرس کنید. نارنگی ها برگریز نیستند، بنابراین درختان برگ های خود را در طول سال حفظ می کنند. هرس کنید تا شاخه های مرده یا آسیب دیده را بردارید، برای حفظ اندازه، حذف مکنده ها و باز کردن تاج درخت. جالب است بدانید فروش عمده لیمو و نارنگی در زمان هرس درختانشان گران می باشد.

مکنده ها شاخه هایی هستند که از پایه رشد می کنند. این شاخه ها با انواع ماندارین بسیار متفاوت به نظر می رسند و همیشه باید حذف شوند. این شاخه ها میوه خوبی تولید نمی کنند. مکنده ها را با برش همسطح با تنه اصلی جدا کنید.

برای باز کردن سایبان، اندام های روی هم یا اندام هایی که روی تنه اصلی دارای زاویه باریک هستند را بردارید. هنگام برداشتن چوب خشک یا شاخه های بیمار، چند اینچ زیر شاخه مرده یا بیمار را هرس کنید تا مطمئن شوید که کل عفونت یا قسمت مرده از بین رفته است. میوه های قدیمی یا آسیب دیده نیز باید به صورت دستی حذف شوند. در حالی که باید به طور طبیعی از بین برود، حذف میوه قدیمی از بیماری ها جلوگیری می کند و منابع رشد و گلدهی ساقه را حفظ می کند.

ماندارین ها برای تولید میوه نیازی به رشد پیرتر ندارند. جوانه های گل روی درختان بسیار قابل توجه است. هرس جوانه های گل باعث کاهش میوه برای فصل می شود.

اصول کوددهی به درخت نارنگی

زمان و نحوه ی برداشت میوه ی نارنگی

نارنگی وقتی کاملاً نارنجی و کمی نرم شد آماده برداشت است. بهترین راه برای اینکه بفهمید یک نارنگی آماده است، چشیدن یک یا چند عدد آن است. اگر ترش باشند به زمان بیشتری نیاز دارند. آنها باید آبدار با طعم شیرین باشند. زمان برداشت نارنگی و پرتقال تقریبا در یک فصل انجام می شود و به همین دلیل قیمت روز پرتقال و نارنگی یکسان می باشد.

نارنگی را از درخت نکشید. کشیدن میوه باعث جدا شدن قسمت بالای پوست می شود و میوه را در معرض دید قرار می دهد. بهترین راه برای برداشت این است که به صورت زاویه دار بچرخانید یا میوه را با قیچی از درخت جدا کنید. میوه ها باید قبل از نگهداری شسته شوند تا از هر گونه آلودگی جلوگیری شود.

اصول کوددهی به درخت نارنگی

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا