مدیریت هزینه تلفن همراه

انتظار برای اینکه پستچی در خانه مان را بزند و قبض تلفن همراه را به دستمان بدهد، دلشوره آور است. زمانی که پایان دوره دو ماهه نزدیک می شود و با خود فکر می کنی که عنقریب سروکله قبض تلفن همراه پیدا می شود، تازه به فکر می افتی که با چه عددی رو به رو خواهی شد و بدهی این دوره چقدر بیشتر یا کمتر از دوره قبل است؟ در آن زمان نگاهی به اوضاع اقتصادی و اجتماعی ات می اندازی و افسوس می خوری که چرا مکالماتت را کنترل نکرده ای. با خودت عهد می بندی که از این به بعد ارتباط هایت را کنترل کنی و تماس هایت را کمتر .
بعد از اینکه قبض تلفن همراه را دریافت کردی از هزینه ای که صرف SMS بازی کردی دلت می سوزد.
رویت اینترنتی و یا ارسال اس ام اس به شماره 30009 برای مطلع شدن از صورتحساب تلفن همراه تاحدی این دلشوره را از بین برده و حتی صورتحساب میان دوره را نیز اعلام می کند.اما مهم قبضی است که خیلی تر و تمیز و مرتب و هر دو ماه یک بار پشت در منازل حاضر می شود و منتظر می ماند تا مشترک که با احترام توام با تشویش نگاهش کند.
مشترکان سیمکارت های اعتباری این دلشوره ای را ندارند و بدون ترس و دلهره مکالمات خودشان را مدیریت می کنند.
زیاد حرف زدن ، نه تنها مشکلاتی برای مشترکان سیمکارت های دائمی دارد بلکه اپراتورهای تلفن همراه نیز با بدهی های چندصد هزار تومانی مشترکان، روبرو می شوند که ترجیح می دهند بدون پرداخت صورتحساب، قید سیمکارت را بزنند و سیمکارت دیگری تهیه کنند.
اپراتور اول تلفن همراه دارای 5/16میلیون مشترک سیمکارت دائمی چندی پیش روش جدیدی برای قطع بدهی این نوع سیمکارت ها تعیین کرد که براساس آن ، قطع میان دوره سیمکارت دائمی با لحاظ شدن صورتحساب های پرداخت نشده به مبلغ کارکرد به روز تا سقف ودیعه مشترک را به دنبال دارد.”
این تصمیم همراه اول برای جلوگیری از لاوصولی های چند صدهزار تومانی و میلیونی این شرکت از برخی مشترکان پرحرف گرفته شده تا مشترکان فقط نسبت به مبلغ ودیعه ای که بابت خرید سیمکارت خود نزد مخابرات دارند، صحبت کنند و اگر قبل از اتمام دوره دو ماهه در حد این مبلغ مکالمه کردند باید بدهی خود را پرداخت کنند و گرنه ارتباطشان قطع می شود.
کارشناسان معتقدند با این تصمیم، سیمکارت های دائمی 0912 دیگر فرقی با سیمکارت های 0910 این اپراتور نخواهد داشت چرا که مشترک می تواند تا سقف معینی مکالمه کرده و پیامک ارسال کند.
با این وجود مشترکان بدحساب و پرحرف یا باید قید داشتن سیمکارت دائمی خود را زده و سیمکارت خود را اعتباری کنند یا سعی کنند حرف زدنشان را مدیریت کرده و ماهانه کمتر از مبالغ ودیعه ای که نزد مخابرات دارند صحبت کنند.
حال باید دید با وجود این تصمیم و حل مشکلات سیستم صورتحساب گیری ، مشکل خسارت های چندین میلیاردی و افزایش ماهانه لاوصولی ها که گریبان این شرکت بزرگ دولتی را گرفته، رفع می شود یا نه.
128/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا