هنوز خبری از لایحه جامع ارتباطات نیست

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، بند “ج” ماده 57 قانون برنامه چهارم توسعه، وزارت ارتباطات را موظف کرد که لایحه ای تحت عنوان “لایحه جامع ارتباطات ” تدوین کند که در شرایطی که برنامه چهارم توسعه رو به پایان می رود این لایحه هنوز تدوین نشده است.
محمد سلیمانی وزیر ارتباطات در پایان شهریورماه سال گذشته در ارائه گزارش عملکرد از وزارتخانه متبوعش اعلام کرد که تمام اهداف برنامه چهارم توسعه در وزات ICT ، یکسال قبل از پایان برنامه (پایان سال 1388 ) تحقق پیدا کرده که در این راستا تدوین لایحه جامع ارتباطات نیز در حال انجام است.
با این حال طرح “قانون جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات” تاکنون از سوی دولت نهم ارائه نشده است و از طرفی نیز مجلسیان بررسی طرح اصلاح قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را تا زمان ارائه این لایحه به مجلس مسکوت گذاشته اند.
تدوین این لایحه برای بخش ICT کشور از آن جهت اهمیت دارد که امروزه صنعت ارتباطات به منزله یک الزام جهانی مطرح بوده و فناوری اطلاعات بدون وجود آن، امکان ارائه سرویس و خدمات نخواهد داشت و به تعبیری دیگر تدوین این لایحه سبب ساماندهی بسیاری از برنامه ها و سیاست های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور می شود.
117/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا