افزایش درآمد مخابرات از واگذاری تلفن همراه اعتباری

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، محمد کرم پور عضو هیات مدیره مخابرات با ارائه گزارشی عملکرد شرکت مخابرات سال در 87 گفت: در آمدهای مجموعه مخابرات کشور در سال 87 نسبت به سال ماقبل خود 13درصد افزایش خالص رانشان می دهد.
وی به مقایسه سود هر سهم تقسیمی شرکت مخابرات ایران و شرکت‌های تابعه در سال‌های 86 و 87 پرداخت و گفت: سود هر سهم به ریال در این دو سال به ترتیب ارقام 221 و 163.2 ریال را تشکیل داده که بر همین اساس سود قابل توزیع به ازای هر سهم به ریال به ترتیب 130 و 110 ریال است.
کرم پور ادامه داد: این امر به دلیل استقبال مردم از سرویس ها ی جدید مخابراتی ، روند روبه رشد تعداد مشترکان شبکه ایرانسل و حجم مکالمات شبکه ای این اپراتور بوده که رشد 83 درصدی سال 87نسبت به سال های قبل و همچنین رقم 453/1 میلیارد ، را نشان می دهد که چنین افزایش در آمد مخابرات در سال 87را حاصل از محل واگذاری تلفن همراه اعتباری با رشد 173 درصدی نسبت به سال گذشته وبه میزان 113/8 میلیارد ریال عنوان کرد.
به گفته وی رشد درآمد در بخش مکالمات بین شهری به دلیل تغییر رفتار مشترکان در بر قراری تماس های بیشتر فی مابین تلفن همراه وثابت ارزیابی کرد.
عضو هئیت مدیره شرکت مخابرات ایران ارائه خدمات به شرکت های  PAP ، راه اندازی سرویس GPRS و توسعه فاز 3+در سال 87 نسبت به خدمات مشابه به سال قبل و ارائه خدمات ارزش افزوده را به عنوان عواملی جهت افزایش منابع در آمدی مخابرات اعلام کرد.
وی گفت: مبلغ 174/4 میلیارد ریال سهم دولت ، 193/1 میلیارد ریال سهم شرکت کارگزاری سهام عدالت و مبالغ  95 و 203 میلیارد ریال میزان سودی که به اشخاص حقیقی و حقوقی اختصاص یافته و همچنین سودسهام ترجیحی کارکنان مبلغ 298 میلیارد که مجموع آنها 963/5 میلیارد ریال است.
وی اصلاح آئین نامه معاملات گروه و شرکت اصلی در جهت ایجاد تمهیدات لازم برای تسریع در بهره برداری از سرمایه گذاری ها و اصلاح اساسنامه شرکتهای تابع مطابق قانون تجارت با هدف ایجاد شرایط لازم در مدیریت بهینه آنها دربرنامه هایی دانست که برای ارتقا عملکرد و وضعیت مالی مخابرات در دست اجرا دارد.
کرم پور آئین نامه استخدام وپرداخت برای بهینه سازی ساختار نیروی انسانی و ارائه خدمات ارزش افزوده پیگیری برای تحقق امر واگذاری افزون بر 51 درصد سهام به بخش غیر دولتی وهمچنین اجماع به دریافت منابع مالی جهت صرف هزینه های نقاط سرویس دهی عام از سازمان تنظیم مقررات را از دیگر اهداف شرکت مخابرات برای ارتقا وضعیت مالی این مجموعه عنوان کرد .
117/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا