عوارض ارتباط بین الملل دقیقه ای 23 تومان افزایش یافت

علیرضا علمی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا ، با بیان اینکه 114 شرکت فعال در حوزه VOIP مجبور به دریافت ارتباط از سه پیمانکار شرکت ارتباطات زیرساخت شده اند ، اظهار داشت: تاکنون عوارضی بابت ارتباط بین الملل از این شرکت ها دریافت نمی شد اما هم اکنون به ازای هر دقیقه ارتباط شرکت ها موظف به پرداخت 23 تومان عوارض شده اند.
وی با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات وعده داده است که ظرف هفته آینده مشکل این بخش مرتفع شود ، ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی ، شرکت های VOIP مجبور هستند که قیمت کارت های تلفن بین الملل را افزایش دهند.
به گزارش موبنا برخی شرکت های بخش خصوصی که کارت های تلفن اینترنتی آنها در بازار موجود است، طی روزهای اخیر اقدام به افزایش قیمت مکالمات خود تا دو برابر قیمت های قبلی کرد ه اند.
قبلا قیمت هر دقیقه مکالمه تلفنی از طریق این کارت ها از 17 تا 25 تومان بود که به یکباره با یک افزایش ،  به 36 تا 44 تومان در هر دقیقه رسیده است.
گفته می شود شرکت ارتباطات زیرساخت ، با قطع ارتباط شرکت های VOIP آنها را مجبور کرد، برای ادامه فعالیت از طریق سه پیمانکار این شرکت – تراشه سبز، ضحی کیش و پیشگامان کویر یزد – اقدام کنند.
به همین دلیل شرکت های بخش خصوصی برای ایجاد ارتباط از طریق این سه پیمانکار باید به ازای هر یک دقیقه مکالمه 23 تومان هزینه به این پیمانکاران پرداخت کنند که این امر موجب افزایش هزینه شرکت های ارایه دهنده خدمات تلفن اینترنتی (VOIP) و در نتیجه انتقال این هزینه به کاربران شده است.
128/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا