دسته‌بندی نشده

ارسال پيام کوتاه با تلفن ثابت امسال امکان پذير مي شود

به گزارش خبرنگار موبنا محمد سليماني در تشريح برنامه هاي سال جاري وزارت ICT اظهار داشت: سوئيچ هاي پرسرعت و پرظرفيت تلفن ثابت در سال جاري با همکاري وزارت صنايع و با تشکيل کنسرسيومي متشکل از توليد کنندگان داخلي، به تکنولوژي هاي جديد ارتقاء خواهد يافت. 
وي ادامه داد: از ديگر برنامه هاي سال 87 اين وزارتخانه ، توليد و نصب تجهيزات شبکه تلفن همراه با برند ايراني در کشور است که از دو سال قبل قرارداد تهيه تجهيزات آن منعقد شده و در سال جاري به اتمام خواهد رسيد. 
دکتر سليماني که در يک برنامه تلويزيوني سخن مي گفت، از ديگر برنامه هاي وزارت ارتباطات را گسترش برنامه هاي خدمات رساني به مردم عنوان کرد و گفت: در حال حاضر اپراتور اول تلفن همراه در کشور از نسل دوم استفاده مي کند که در سال جاري اين اپراتور با ارتقا شبکه هاي خود سرويس هاي نسل 5/2 و 75/2 را نيز ارائه خواهد داد.
وزير ارتباطات با بيان اينکه امسال همچنين اپراتور سوم مبتني بر نسل سوم تلفن همراه فعاليت خود را آغاز خواهد کرد يادآور شد:در زمان حاضر مذاکره با سرمايه گذاران خارجي در حال انجام است تا اين فن آوري جديد در سال 87 ايجاد شود.
دکتر سليماني درخصوص کاهش تعرفه برخي خدمات همراه اول نيز گفت: با وجود تنوع خدماتي که اين اپراتور به مشترکان ارايه مي کرد، نياز به کنترل هزينه ها بود تا مردم بتوانند همگام با تنوع خدمات حرکت کنند. 
وزير ارتباطات گسترش سطح استفاده مردم از تلفن همراه و کاهش قيمت سيم کارت را يکي از نوآوري هاي وازرت ارتباطات عنوان کرد.
وي با تاکيد بر اين که ورود تکنولوژي “بي سيم باند پهن” مي تواند تحولات سريعي را به دنبال داشته باشد، گفت: مقدمات ورود اين تکنولوژي به داخل کشور فراهم شده است که در ارديبهشت ماه با اعلام فراخوان عمومي ايجاد و اين تکنولوژي تا 9 ماه بعد در کشور براي سرويس دهي به مردم برپا مي شود. 
وزير ارتباطات سرمايه گذاري سه هزار ميليارد توماني را براي افزايش پهناي باند در کشور ضروري دانست و تصريح کرد: شرکت هاي مخابراتي در يکي دو سال اخير از ارايه سرويس باند پهن محروم شدند ولي نياز به سرمايه گذاري در اين زمينه به شدت احساس مي شود. 
128/13


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا