سامسونگ جايگاه سوم را در بازار هند به خود اختصاص داد
به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از اکونوميک تايمز،در فصل اول 2008 تغييري در بازار تلفن همراه هند به وجود آمد و شرکت سامسونگ پس از نوکيا و سوني اريکسون جايگاه سوم بازار تلفن همراه هند را به خود اختصاص داد.
شرکت سامسونگ تنها سازنده تلفن همراه است که سهم خود را در بازار هند در فاصله زماني ژانويه تا مارس از 7/5 درصد به 7 درصد رساند.
از طرف ديگر در همين بازه زماني سهم شرکت موتورولا در بازار هند با کاهش روبرو شد و از 7/6 به 9/5 درصد رسيد.
شرکت سوني اريکسون نيز سهم 1/8 درصدي خود را حفظ کرد.
در زمان مشابه سهم شرکت نوکيا در بازار هند با کاهش نسبي روبرو بود و از 3/72 درصد به 5/69 درصد رسيد.
“شيوا کمار” مدير عامل نوکيا در هند از توضيح در مورد اين کاهش خودداري کرد.
” سوميل دات ” ، مدير ساامسونگ در هند در مورد افزايش سهم اين شرکت گفت: در ماه هاي ژانويه تا مارس ما با ارايه تلفن هاي همراه متنوع با قابليت هاي بي نظير از گوشي هاي Guru 100, SGH-G800 و سامسونگ i450 و با ارايه برند جديد “امير خان” موفق به افزايش سها خود در بازار هند شديم.
وي ادامه داد: دوبرابر کردن سهم اين شرکت تا پايان سال 2008 در برنامه کار سامسونگ قرار دارد.
شرکت موتورولا در فصل چهارم سال 2007 ميلادي 9/40 ميليون دستگاه گوشي تلفن همراه در بازار جهاني عرضه کرد که اين رقم اول به 4/27 ميليون دستگاه کاهش يافته است.
از طرف ديگر سامسونگ که دومين شرکت سازنده تلفن همراه در جهان شده است، درصدد ارايه سري جديدي از تلفن هاي همراه در سال 2008 و افزايش سهم خود مي باشد.
تعداد کل کاربران در هند225ميليون و460هزار نفر و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور19.95درصد اعلام شده است.
اين کشور12اپراتور فعال دارد که بهاراتي اير تل رتبه اول را در بين اپراتورهاي اين کشور دارا مي باشد.
فروش تلفن همراه در هند در سال 2007 نسبت به سال 2006ميلاد ي دوبرابر شده است و از 45ميليون به 90ميليون دستگاه رسيده است.
112/ 14