ارتباطات

ضريب نفوذ تلفن همراه در غنا به 50 درصد مي رسد

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “ماي جوي آنلاين،کشور غنا هم اکنون بيش از 8 ميليون مشترک دارد و ضريب نفوذ تلفن همراه دراين کشور 36 درصد است.
به گفته “جاشوا پپراه” مدير تنظيم مقررات و صدور مجوز وزارت ارتباطات (NCA) غنا، استفاده از تلفن همراه در تمام آفريقا بخصوص غنا، از سال 2004 به بعد رشد سريعي داشته است و بازار اين کشور فرصت بي نظيري براي اپراتورها و شرکت هاي توليد کننده موبايل است.
در اين کشور همچنين استفاده از اينترنت افزايش يافته و ضريب نفوذ اينترنت  با 34 شرکت ارايه دهنده سرويس هاي اينترنتي (شرکت هاي (ISP ) به 7/2 درصد رسيده است.
 همچنين غنا يک قرارداد GE’O6 را امضا کرده تا شبکه آنالوگ را  به تلويزيون ديجيتالي تبديل کند و سازمان NCA ، اين حرکت را عاملي مهم براي افزايش طيف فرکانسي (4 تا 8 برنامه در يک کانال) ، مدل هاي مجوزدهي جديد، و بالا رفتن درآمد بخش ديجيتالي دانسته است.
مدير تنظيم مقررات و صدور مجوز در وزارت ارتباطات غنا تاکيد کرد که سازمان NCA از طريق بخش خصوصي به سازگاري و نگهداري قوانين و سياست ها ادامه داده و رژيم رگولاتوري رقابتي و تجارتي ايجاد خواهد کرد.
وي افزود : براسا س برنامه هاي تدوين شده فرصت هاي سرمايه گذاري در فضاي مخابرات و BPO گسترش خواهد يافت.
در دسامبر 2007ميلادي ، MTN بزرگترين اپراتور سرويس هاي تلفن همراه تعداد مشترکان خود را در غنا به 3 ميليون و 900 هزار نفر رساند و پس از آن Tigo با بيش از 2 ميليون مشترک،  Onetouch با بيش از يک ميليون و 500هزار نفرکاربر  و Kasapa با 248 هزار نفر از نظر تعداد کاربران در رتبه هاي بعدي قرار دارند.
  113/ 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا