وضعيت دفاتر خدمات ارتباطي بحراني است
“زهيرطيب” در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: در حال حاضر بيش از 10ماه است که برخي دفاتر، حقوق خود را از شرکت پست دريافت نکرده اند.
وي گفت:در حال حاضر شرکت پست بالغ بر 100 ميليارد ريال به دفاتر خدمات ارتباطي بدهکار است.
طيب با اشاره به اين که سازمان تنظيم مقررات متولي دفاتر خدمات ارتباطي است،گفت: به دليل نوپايي اين سازمان توان تاثير گذاري سازمان تنظيم مقررات در حد توصيه است که در بيشتر مواقع شرکت ها مذکور به آن عمل نمي کنند.
اين مقام افزود: تا کنون براي رسيدگي به وضعيت بحراني دفاتر نامه هاي به رئيس جمهوري ، وزير ارتباطات و رئيس سازمان تنظيم مقررات ارسال کرده ايم ولي متاسفانه تا کنون اقدامي در اين خصوص انجام نشده است.
وي با اشاره به برخي اصول قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران گفت: وزارت ارتباطات با ادامه اين روند خود درخصوص دفاتر خدمات ارتباطي يک اقدام غير متعارف انجام مي دهد.
طيب خاطر نشان کرد:دفاتر خدمات ارتباطي تحت اين شرايط اقتصادي به سختي به کاربران سرويس مي دهد.
طيب وضعيت دفاتر در خصوص تلفن همراه را مناسب تر ارزيابي کرد و افزود: به دليل ساختار نظام مند مالي شرکت مخابرات ،دريافتي هاي دفاترازشرکت ارتباطات سيار بهتر است.
وي با بيان اين که هرچند در حال حاضر تلفن همراه بازار پر رونقي در کشور ندارد، گفت: در شرايط فعلي چنانچه دريافتي هاي مخابرات نبود تا کنون تمامي دفاتر خدمات ارتباطي ورشکسته مي شدند.
117/13