ارتباطات

استقبال ده‌هزار مشترك از دريافت خدمات غيرحضوري

به گزارش خبرگزاري فارس، محمدمهدي عطوفي معاون بازاريابي و امور مشتريان شركت ارتباطات سيار ايران (همراه‌اول)، شب گذشته در برنامه‌ي مشاركتي “درست مصرف كنيم” شبكه‌ي سه گفت: براي استفاده‌ي بهينه از يك محصول و قاعدتاً سيم‌كارت، چهار پارامتر اصلي دخيل است:پارامتر اول انتخاب مطمئن و مناسب سيم‌كارت است كه از طرف تيم فني شركت صورت مي‌پذيرد. بدين‌صورت كه با يك مشخصات استانداردي، مشخصات شبكه را مطالعه و استانداردي را استخراج مي‌كنند و براساس آن، خريد سيم‌كارت‌ها به مناقصه گذاشته مي‌شود. به گفته وي، شركت‌هاي معروفي كه در دنيا وجود دارند، مشخصات فني خودشان را ارائه مي‌كنند و طي فرآيند بررسي و آناليز، سعي مي‌شود بهترين شركت با كيفيت‌هاي لازمه انتخاب شود و از آن شركت سيم‌كارت خريداري مي‌شود.
عطوفي پارامتر دوم را كه در استفاه‌ي بهينه‌ي هر محصول، مؤثر است، آگاهي مشترك يا مصرف‌كننده در استفاده از آن محصول دانست و گفت: همچنين آموزش‌هايي كه شركت فروشنده بايد در اختيار كاركنانش قرار دهد و آگاهي‌هايي كه بايد دراختيار مشتركين خودش قرار دهد. در رابطه با فناوري موبايل، طراحان گوشي سعي كرده‌اند استفاده‌كننده،كمترين آموزش را نياز داشته باشد. براي استفاده بهينه از سيستم موبايل، نياز است كه مشتركين قبل از استفاده از اين سيستم، كاملاً بروشورها، كاتالوگ‌ها يا راهنما‌هايي را كه وجود دارد، مطالعه كنند تا بتوانند بهترين استفاده را از اين سيستم داشته باشند.
به گفته وي، به‌عنوان مثال مشتركيني كه سيم‌كارت آن‌ها به دلايلي مفقود شده يا سرقت مي‌شود، اگر مطلع باشند كه مي‌توانند بلافاصله بعد از اين‌كه متوجه‌ي موضوع شدند، سيم‌كارت را از كار بياندازند، از خسارت‌هاي مادي بعدي، جلوگيري مي‌شود. يا اطلاع از اين‌كه مي‌توانند گوشي‌شان را پيگيري كنند. چون گوشي‌ها داراي شناسه‌هاي خاصي هستند كه از طريق آن، اپراتورها مي‌توانند براي پيدا كردن آن به مجموعه‌ي نيروي انتظامي كمك كنند. تمام اپراتورها در ايران به‌راحتي مي‌توانند با دريافت اين سريال گوشي كه يونيك است، كمك‌هاي لازم را براي پيدا كردن به مجموعه‌ي نيروي انتظامي انجام دهند.
معاون بازاريابي و امور مشتريان شركت ارتباطات سيار گفت: پارامتر سوم در استفاده‌ي بهينه، نگهداري و بهره‌برداري مناسب از اين محصول است. همان‌طور كه مطلع هستيد، يك شبكه‌ي زنده، نياز به نگهداري و كنترل كارآيي دارد. بدين منظور در شركت ارتباطات سيار ايران هم، معاونت نظارت و مديريت شبكه وجود دارد كه افراد متخصصي در تمام طول مدت 24 ساعت، شبكه را مدام از نظر كارآيي مانيتور مي‌كنند و به‌محض اين‌كه خرابي در جايي اتفاق مي‌افتد يا به اين مجموعه اطلاع داده مي‌شود، بلافاصله وارد عمل مي‌شوند و سعي مي‌كنند مشكل را برطرف كنند تا در شبكه، خرابي يا عدم بهره‌برداري نداشته باشيم.
به گفته عطوفي، پارامتر چهارم در فضاي استفاده‌ي بهينه، خدمات پس از فروش است. به اين مفهوم كه مشترك ما به هر دليل ممكن است نياز به راهنمايي يا خدمات خاصي داشته باشد. اينجاست كه خدمات پس از فروش مهم است و مدنظر قرار مي‌گيرد تا بتوان مشترك را در استفاده‌ي بهينه از سرويس‌هايي كه وجود دارد، راهنمايي كرد.
وي افزود: در حال حاضر شركت ارتباطات سيار ايران حدوداً 2500 دفتر خدمات ارتباطي در سراسر كشور دارد كه توسط آن‌ها سرويس‌هاي لازم را به مشتركان خودمان ارائه مي‌كنيم. البته سرويس‌هاي غيرحضوري هم داريم كه در حال حاضر، سرويس‌هاي مهم غيرحضوري كه ارائه مي‌كنيم، سه يا چهار سرويس است. اميدواريم در آينده نزديك، با تلاش‌هايي كه در حال انجام است، بتوانيم اكثر سرويس‌هايمان را بر روي اينترنت قرار دهيم.
عطوفي خاطر نشان كرد: از حدود يك‌ماه پيش كه اين سرويس‌ها براي مشتركمان اعلام شده، حدوداً ده‌هزار نفر براي اين سرويس ثبت‌نام كرده‌اند كه روزبه‌روز درحال افزايش است. بزرگ‌ترين مزيت اين سرويس، اينست كه تمام مديريت سرويس را در اختيار خودِ مشترك قرار مي‌دهد تا بدون اين‌كه متحمل هزينه‌هاي رفت‌وآمد يا وقت شود، به‌صورت اينترنتي وارد سيتم شده و نيازهاي خود را از شبكه بگيرد.


“هفت توصيه‌ي كاربردي در ايام حج”


وي تصريح كرد: با توجه به فرارسيدن ايام حج، در بهره‌برداري از شبكه موبايل، نكات مهمي وجود دارد كه مي‌تواند خيلي مفيد باشد. نكته‌ي اول، تمامي حجاج عزيزي كه امسال به زيارت خانه‌ي خدا مشرف مي‌شوند، دقت داشته باشند كه تعرفه‌هاي تماس‌هايشان، در هر سال تغيير مي‌كند چون اين‌ها اپراتورهاي خارجي هستند. حتماً‌ قبل از سفر، تعرفه‌ها را از طريق سايت شركت ارتباطات سيار ايران به آدرس MCI.IR مشاهده كنند و به هيچ وجه اتكا به پارسال يا سال‌هاي گذشته نكنند.
به گفته عطوفي، نكته‌ي دوم اين‌كه سيم‌كارت‌ها داراي يك سيستم امنيتي به نام پين‌كد هستند. اكثراً براي راحتي كار، آن‌را غيرفعال مي‌كنند. توصيه‌ي اكيدمان اينست كه حتماً سيستم امنيتي درخواست پين‌كد را روي گوشي‌شان فعال كنند. چرا كه اگر گوشي‌شان به هر دليلي مفقود شود، فردي كه آن‌را پيدا كرده يا مي‌خواهد سوءاستفاده كند، چون پين‌كد را نمي‌داند، قابليت استفاده برايش نخواهد داشت.
وي خاطر نشان كرد: نكته سوم اينست كه به هيچ وجه گوشي و سيم‌كارتشان را در اختيار افرادي كه نمي‌شناسند، قرار ندهند. ما نوعاً با مشتركيني مواجه هستيم كه به حج مشرف شده و از اين مسأله غفلت كرده‌اند و افراد سودجويي سيم‌كارت اين‌ها را بدون اين‌كه متوجه شوند، مورد استفاده قرار داده‌اند و بعد از بازگشتشان با هزينه‌هاي سرسام‌آور مواجه‌ شده‌اند.
معاون بازاريابي و امور مشتريان شركت ارتباطات سيار تصريح كرد: نكته چهارم، ما در ايام حج، هم در مكه‌ي معظمه و هم در مدينه‌ي منوره، تيم‌هاي مستقر داريم؛ در صورت مفقودشدن يا دزدي‌شدن گوشي، حتماً‌ به آنها اطلاع دهند تا بلافاصله سيم‌كارت از شبكه خارج و سيم‌كارت ديگري در اختيارشان قرار گيرد.
وي افزود: توصيه‌ي پنجم اينست كه هزينه‌هاي رومينگ معمولاً‌ بالاست، وقتي شما تماس مي‌گيرد اگه به سايت ما مراجعه كنيد، مثلاً‌ً به‌عنوان مثال براي ساده‌ترين تماس از عربستان به تهران، هزينه دقيقه‌اي 1200 تومان است. توصيه‌مان اينست تا آنجايي كه امكان‌پذير است از تهران، به مقصد مدينه يا مكه تماس بگيرند. همين تماس اگر از تهران باشد شامل دو هزينه است. يك هزينه كه اپراتور محلي در عربستان مي‌گيرد و يك مبلغ حدود 166تومان كه داخل شارژ مي‌شود؛ يعني مجموعاً‌ با يك رقمي حدوداً 300 تا 350 تومان، يك تماس برقرار مي‌شود در مقابل 1200 تومان. توصيه‌مان اينست كه از تهران تماس برقرار شود. ريز كامل تعرفه‌ي مكالمه‌ها در سايت اينترنتي شركت، تحت عنوان تماس‌هاي دريافتي و تماس‌هاي بين‌المللي كاملاً قابل رؤيت است.
به گفته وي، درحال حاضر در عربستان، سه اپراتور فعال است. ما بر اساس بررسي‌هايي كه انجام داده‌ايم، فعلاً كمترين هزينه مربوط به اپراتور اتحاد يا موبيلي است.
عطوفي تاكي كرد: نكته‌ي ششم در بحث رومينگ، اينست كه مشاهده شده زائران ايراني در زمان تشرف، تماس‌هايي بين خودشان مي‌گيرند. دو نفر كه داراي سيم‌كارت همراه‌اول هستند، بين خودشان تماس مي‌گيرند و فكر مي‌كنند اين تماس يك تماس داخلي است؛ در حالي‌كه تماس بين‌المللي محسوب مي‌شود. بايد مدنظر داشته باشند كه فقط در مواقع ضروري، اين تماس‌ها را داشته باشند.
به گفته وي، نكته آخر اين‌كه حتماً زماني كه ارتباط برقرار مي‌كنند، در پايان مكالمه، از قطع مكالمه‌شان اطمينان حاصل كنند تا هزينه‌هاي اضافه برايشان شارژ نشود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا