«MMS» اجباري براي ثبت نام سيمکارتهاي بيسند اپراتور دوم
اين پيامکي است که در چند روز گذشته براي مشترکان ايرانسل ارسال شده است و مشترکان با مراجعه به سايت ايرانسل يا فروشندگيها اقدام به ثبت نام اجباري مي کنند تا شايد به اين بهانه ايرانسل بتواند مشترکانش را که گفته ميشود بيش از 90 درصد آنها داراي سيمکارتهاي اعتباري ثبت نشده هستند ، مجبور به ثبت نام کند. بر اساس اخبار رسيده بسياري از مشترکان ايرانسل ترجيح ميدهند همچنان سيم کارتهايشان بدون سند باقي بماندولي از ارزش افزودهاي چون «MMS» استفاده نکنند!!
به نظر ميرسد هدايايي چون گنج، ويلا در شمال، هواپيمايي 2 نفره و حتي ارزش افزودهاي چون «MMS» نميتواند مشترکان اين اپراتور را مجاب به ثبت نام کند، روش مناسبي که اپراتور دوم بايد از ابتدا به آن فکر ميکرد نه اکنون که بيش از 90 درصد مشترکانش بدون سند هستند به دنبال راهکاري براي جبران اشتباه خود باشد. اشتباهي که رخ داده است و به نظر ميرسد که جبران آن بسيار سخت و شايد ميسور نباشد
به هر حال تبليغهاي گوناگون براي جذب مشترک بيشتر در رسانههاي صوتي و تصويري با هزينه هاي هنگفت و دادن سيمکارت هاي رايگاني که با چند شماره در شبکه فعال ميشود، نه فقط باعث مشکلهاي متعدد در سطح جامعه شده و ميشود، بلکه در زمان حاضر بيشترين مزاحمان تلفني، مشترکان اپراتور دوم هستند که هيچگونه سند و اطلاعاتي از آنان وجود ندارد،ولي بي هيچ نگراني به مزاحمت هاي خود ادامه مي دهند و ترسي ندارند.
اين که چرا اپراتور دوم با تغيير رويه خود اقدام به جذب مشترک نميکند هنوز براي بسياري از شهروندان و حتي مسوولان جاي سوال دارد ؟ حالا که مسوولان اپراتور دوم متوجه مزاحمتهاي تلفني و در آينده مزاحمت از نوع «MMS» شده و ميشوند، چرا در صدد برنمي آيند تا تمامي سيمکارتهايي را که به فروش ميرسانند ابتدا سند آنها را به ثبت برسانند و بعد در شبکه ارتباطي سيم کارت مورد نظر را فعال کنند؟ويا سيم کارت هاي فروخته شده را با ترفندي قانوني تبديل به سيم کارت هاي سند دار نمايند، چه کسي ميتواند پاسخگوي انحرافهايي که با ورود mms ، ايجاد ميشود (که اميد است ايجاد نشود) باشد!؟چه کسي ميخواهد به اين سوالها پاسخ دهد؟
162/16/13