ارتباطات

مصرف کننده گوشي بايد ازحق انتخاب برخوردار باشد

” مسيح انصاري ” در گفت و گو با خبرنگار موبنا گفت :  ‌در سالهايي‌ كه‌ انحصار بر بازار ايران‌ حاكم‌ بود و به‌ دليل‌ شرايط‌ انقلاب‌ و جنگ‌ كمبود كالا نيز وجود داشت، اصولاً‌ حرف‌ از حقوق‌ مصرف‌كننده، در اغلب‌ موارد سخن‌ بي‌مورد به‌ حساب‌ مي‌آمد و مشتري‌ هرچه‌ مي‌يافت‌ مي‌خريد، بدون‌ آنكه‌ حق‌ انتخاب‌ واقعي‌ داشته‌ باشد.
وي افزود : مصرف کنندگان کالا ها در آن موقعيت زماني نه‌ تنها در مقابل‌ مبلغي‌ كه‌ پرداخت‌ مي‌كرد، حق‌ چون‌ و چرا نداشت، بلكه‌ در باب‌ برگزيدن‌ كالاي‌ دلخواه‌ نيز حق‌ و حقوق‌ او رعايت‌ نمي‌شد.
وي اظهار داشت : موضوع‌ حفظ‌ حقوق‌ مصرف‌كنند گوشي‌ در قبال‌ موسسات‌ توليدي‌ در قوانين‌ وجود دارد، پس‌ علت‌ اينكه‌ اجرا نمي‌شود چيست‌ و آيا واقعا‌ قوانين‌ كافي‌ وجود دارند يا در اين‌ زمينه‌ هم‌ نياز به‌ بازنگري‌ و تجديدنظر است .
وي گفت : در حال حاضر 14 سال از حضور لايحه قانون حمايت از حقوق مصرف کننده در مجلس مي گذرد و اينکه چرا نمايندگان مردم در به تصويب رساندن اين لايحه خوددارري مي کنند نيز جاي سووال دارد ؟
به گفته وي ، ”  ‌اما آنچه‌ كه‌ يا ناديده‌ گرفته‌ شده‌ يا كمتر راجع‌ به‌ آن‌ در مجلس  بحث‌ شده‌ است، حقوق‌ مصرف‌كننده‌ گوشي تلفن همراه است‌ كه‌ خانه ملت بايد بيش از پيش درمورد آن بحث و تبادل نظر کند . “
انصاري خاطر نشان کرد : حمايت از حقوق مصرف کننده  ريشه‌ در قوانين‌ دارد و اين که حقوق آنان تا کنون ناديده گرفته شده است فقط حاصل بي توجهي ما به‌ تغييراتي است‌ كه‌ در فرايند بازرگاني نوين‌ پديد آمده‌ است‌ و ما اگرچه‌ در تئوري و حرف‌ به‌ آن‌ معتقديم، اما درعمل‌ نسبت‌ به‌ آن‌ اقدامي انجام‌ نداده‌ايم.
وي گفت : عبارت آخر آنكه مصرف كننده حمايت شده بهترين كنترل كننده كيفيت گوشي هاي موجود در بازار است و در نتيجه دربهره وري توليد آنها نيز تاثير گذار هستند  .
17913/123

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا