فناوری های نوین

کاربرد زبان “هينگليش” زبان شناسان هندي را نگران کرد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “تايمز آو اينديا”،  با وجو انتقادات زبان شناسان ، “هينگليش” در بين کاربران هندي جا افتاده و پيام هاي کوتاهي که بين کاربران هندي رد وبدل مي شود سرشار از واژه هاي ترکيبي هندي و انگليسي است و اين مساله در زبان محاوره مردم هند نيز نفوذ کرده و برخي واژه هاي هينگليش را در صحبت هاي روزانه  نيز به کار مي برند .
“ريتا” ، زبان شناس و مترجم معروف هندي در اين باره مي گويد به زودي زبان هينگليش زبان رسمي شهرنشين هاي هندي مي شود و  به نظر من هيچ کس حق ندارد زباني را که از تاريخ  و قدمت طولاني برخوردار بوده از بين ببرد و يک زبان پوچ و بي معني را جايگزين آن کند.
 وي اظهار داشت : استفاده و رواج زبان بي هويت و پوچ در بين مردم با کاربرد گسترده پيام هاي کوتاه تلفن همراه روبه افزايش گذاشته و مسوولان بايد براي جلوگيري از اسيب هاي احتمالي به زبان هندي در اين زمينه تدابيري بيانديشند. 
هند يکي از بزگترين بازارهاي تلفن همراه است و با  12اپراتور فعال  ماهانه بطور ميانگين بين هشت تا 9 ميلون نفر به کارربان تلفن همراه اين کشور افزوده مي شود و براي مثال تنها   در ماه اکتبر ( مهر) سال 2008 ميلادي بيش از 10 ميليون نفر مشترک موبايل شده اند.
تعداد کل کاربران هند تا پايان اکتبر 2008، 325 ميليون و 730 هزار نفر گزارش شده است.
112 / 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا