ارتباطات

مراسم انتشار تمبر مشترک ایران و پرتغال برگزار شد

به گزارش موج، در این مراسم ژرژه کابرال، سفیر پرتغال در ایران، دکتر محبیان رییس هیئت‌مدیره و مدیر عامل شرکت پست، سعیدی مشاور و مدیر کل دفتر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پدرو لاتیما معاون هیئت سیاسی سفارت پرتغال، پدروکوئیلو قائم‌مقام مدیر عامل پست پرتغال، رائول موریه‌رآ، مدیر فیلاتلی پست پرتغال، جمعی از اعضای هیئت‌مدیره و مدیران کل شرکت پست ایران و تعدادی از دیپلمات‌های سایر کشورها حضور داشتند.
ژرژه کابرال سفیر پرتغال در این مراسم از پست ایران به خاطر همکاری و تلاش در جهت چاپ تمبر مشترک دو کشور تقدیر کرد.
وی گفت: امیدوارم انتشار این تمبر زمینه‌ساز توسعه و تحکیم روابط در تمام زمینه‌ها و همچنین تفاهمنامه‌های همکاری فیمابین در امور سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شود.
دکتر محبیان، رییس هیئت‌مدیره و مدیر عامل شرکت پست ایران در این مراسم ضمن خیر مقدم به میهمانان مراسم انتشار تمبر مشترک را بهانه‌ای برای نزدیک شدن دلهای مردم دو کشور عنوان کرد.
وی در قسمتی دیگر از سخنان خود اظهار امیدواری کرد: پست دو کشور در زمینه‌های آموزشی، فنی، تکنولوژی و همچنین سرویس‌های پستی تعاملات مناسبی را برقرار کنند.
رییس هیئت مدیره شرکت پست با تأکید بر ایجاد یک کمیته مشترک در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری اظهار داشت: امیدوارم این توسعه همکاری بین ما و کشورهای دیگر راهگشای توسعه صلح و دوستی باشد.
مدیر عامل شرکت پست در پایان از سفرای میهمان حاضر در مراسم خواست از پست کشورشان دعوت کنند تا به ایران بیایند و از سرویس‌های پستی لجستیک، مالی، هوایی و ویژه بازدید کنند.
همزمان با برگزاری مراسم انتشار تمبر مشترک، نمایشگاه تمبرهای دو کشور افتتاح و مورد بازدید قرار گرفت.
تمبر مشترک ایران و پرتغال با موضوع عقاب های بومی و دریایی دوکشور (عقاب دم‌سفید ایران و همای ماهیخوار پرتغال) در دو قطعه هرقطعه به ارزش 2000 ریال و به اندازه 5/33 × 46 میلیمتر و با استفاده از پرچم‌های دوکشور در تیراژ 300000 سری چاپ شد.
علاقه مندان می‌توانند جهت تهیه تمبر مربوطه به واحدهای پستی سراسر کشور مراجعه نمایند.
گفتنی است همزمان با برگزاری این مراسم در ایران، در کشور پرتغال مراسم رونمایی از تمبر مشترک دو کشور طی مراسمی ویژه با حضور نمایندگان شرکت پست جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا