محمد سعید نژاد با اشاره به پهلوگیری بزرگترین کشتی کانتینری چندسال اخیر در بندر شهیدرجایی، گفت: ظرفیت هر کدام از این کشتیها ۱۱ هزار و ۵۰۰ TEU کانتینر است و این کشتی بعد از ۳۵ سال نخستین بار است که وارد بنادر ایران میشود.
وی با اشاره به اینکه در ماههای اخیر تقاضاها و مراجعات شرکتهای بزرگ کشتیرانی به جمهوری اسلامی ایران و بنادر ایران زیاد شده است، گفت: فرصت بسیار خوبی است که صاحبان کالا بتوانند بجای وارد کردن کالا به بنادر آسیای جنوب شرق به صورت مستقیم وارد بنادر ایران شوند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه چند خط کشتیرانی بین المللی آسیایی و اروپایی در نوبت هستند تا برای آنها ظرفیت ایجاد کنیم تا وارد بنادر ایران شوند، افزود: علاوه بر این درخواست خطوط کشتیرانی سرمایه گذاران خارجی هم برای احداث و توسعه و تجهیز بنادر ایران اعلام آمادگی و پیشنهاد دادند.
سعید نژاد ادامه داد: این پیشنهادات بر اثر شرایط داخلی و رعایت دفاع از حقوق سرمایه گذاران داخلی بررسی خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه کاهش هزینه ها نتیجه واردات مستقیم کالا به بنادر ایران خواهد بود، افزود: ورود مستقیم کالا زمینه ای برای ترانزیت و ترانشیت کالا را در ایران افزایش خواهد داد. توسعه سواحل جنوب کشور یکی از اولویتهای برنامه ششم توسعه اقتصادی ـ اجتماعی است.