خواندنی

مرکز روان‌درمانی امین‌آباد به یک بیمارستان مجهز تبدیل می‌شود

احمدعلی اکبری‌کامرانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر این‌که امین‌آباد درحال حاضر یک بیمارستان درجه یک محسوب می‌شود، افزود: امین‌آباد از بیش از یک‌صد هکتار زمین برخوردار است که با حفظ و تقویت این مجموعه درصدد احداث سایر بخش‌های تخصصی برای رفع نیاز بیماران و اهالی منطقه هستیم. او گفت: یکی از برنامه‌های مورد نظر دانشگاه با کمک دولت و همچنین سرمایه خیرین، راه‌اندازی بخش‌هایی مانند داخلی، قلب، مغز و اعصاب و حتی جراحی در این بیمارستان است. کامرانی با تاکید بر این‌که بیمارستان روانپزشکی امین‌آباد باید به مجتمع درمانی و آموزشی تبدیل شود، گفت: درحال حاضر تنها یکی از قسمت‌های این بیمارستان بخش درمانی بیماران روانی است و باید بتوانیم باقی نیازمندی‌ها حوزه سلامت را نیز در این بیمارستان پوشش دهیم. او افزود: منطقه امین‌آباد و حومه آن از مناطق آسیب‌پذیر است و در این منطقه یک بیمارستان کامل برای رفع مشکلات شهروندان منطقه وجود ندارد و این از برنامه‌های ما است.
او با اشاره به قدمت یک‌صدساله بیمارستان امین‌آباد گفت: جا دارد که بسته ارتقای هتلینگ در طرح تحول نظام سلامت در این بیمارستان دیده شود چرا که در این‌جا زحمات بسیاری کشیده شده و این بسته برای ارتقای سایر بخش‌ها مورد نیاز است.
کامرانی یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای بیمارستان امین‌آباد را گردشگری سلامت و توریسم‌درمانی عنوان کرد و گفت: این بیمارستان درجه یک است و به همین دلیل می‌تواند بحث توریسم‌درمانی در آن پیگیری شود و‌ درصدی از تخت‌های آن به بیماران برون‌مرزی که از کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان برای درمان به ایران می‌آیند، اختصاص داده شود.معاون درمانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، هدف از پیاده‌سازی طرح توریسم‌درمانی در بیمارستان امین‌آباد را ایجاد درآمدهای ارزی و ارتقای اعتبار و جایگاه علمی بیمارستان و تبدیل شدن کشورمان به قطب علمی منطقه عنوان کرد.

179/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا