ارتباطاتاقتصادی

خسارت عدم کیفیت اينترنت به مشتركان پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مصوبه ۱۷۷ خود ضوابط و قوانین مرتبط با توافقنامه سطح کیفی خدمات اینترنت (SLA ) را به تصویب رساند که در این مصوبه اپراتورهای اینترنت ملزم به پرداخت خسارت در صورت عدم کیفیت سرویس ارائه شده به مشترکان شدند.

علی‌اصغر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی از نظارت بر اجرای این مصوبه خبر داد و گفت: با نظارت بر اجرای مصوبه ۱۷۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، درخصوص ضوابط و چارچوب موافقت‌نامه‌های سطح خدمات (SLA) خدمات ارتباطات داده‌ها از سوی رگولاتوری، در شش ماهه اول سال ۹۴، حدود ۲ میلیارد ریال بصورت نقدی و هفت هزار و ۴۰۹ گیگابایت بصورت حجمی از سوی اپراتورهای PAP و Wimax در قالب SLA به مشترکان پرداخت شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در جهت اجرائی شدن مصوبه ۱۷۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و جلب رضایت مردم از خدمات ارائه شده در حوزه سرویسهای فناوری اطلاعات، رگولاتوری اپراتورها را ملزم کرده است تا سامانه سنجش سرعت را در پایگاه اطلاع‌رسانی خود ایجاد کنند.

عمیدیان با اشاره به اینکه امکان دسترسی به سامانه سنجش سرعت تمام اپراتورها بصورت متمرکز در پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی نیز فراهم شده است، اظهار کرد: با توجه به تعیین شاخصهای کیفی سرویس مشترکان از سوی رگولاتوری شامل سرعت دانلود و آپلود، زمان تاخیر و میزان گم شدن بسته‌ها در داخل و خارج شبکه، در سامانه سنجش سرعت، امکان نظارت مطلوب‌تر بر ارائه خدمات از سوی اپراتورها فراهم شده است.

وی تصریح کرد: تمامی اپراتورها ملزم شده‌اند ضمن اطلاع‌رسانی دقیق درباره میزان مجاز شاخصهای کیفیت سطح خدمات و مراحل اندازه‌گیری آن به مشترکان، سامانه‌ای را جهت ثبت خسارت از سوی مشترکان براساس مقادیر اندازه‌گیری شده، بر روی پورتال خود ایجاد کنند که این موضوع در حال حاضر از سوی شرکتهای آریا رسانه تدبیر (شاتل)، داده گستر عصر نوین (های وب)، پارسان لین ارتباطات (پارس آنلاین)، انتقال داده‌های آسیاتک، نداگستر صبا، رهام داتک و لایزر اجرا شده است و سایر شرکتها نیز در حال پیاده‌سازی این سامانه هستند.
184/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا