خواندنی

افزایش ساعت کاری دفاتر پستی در نوروز

وی افزود: در همین ارتباط دفاتر منتخب پست در سراسر کشور در روزهای پایانی سال همزمان با بیست و هشتم و بیست و نهم اسفندماه و ایام نوروز، دوم تا پنجم و همچنین دوازدهم فروردین ماه سال 95 از ساعت 9 صبح تا 13 آماده ارایه خدمات به مشتریان است که فهرست این دفاتر برای کاربران قابل دسترسی است؛ به عبارتی شرکت پست روز عید و همچنین سیزدهم فروردین تعطیل است.

مهندس مهری ارسال سوغات، هدایا و امانات شهروندان به داخل یا خارج از کشور در ایام نوروز را دیگر خدمت پست دانست و گفت: این سرویس از خدمات دائمی پستی محسوب می شود ولی در ایام نوروز به منظور افزایش سرعت سیر و ارتقای کیفیت آن تمهیداتی خاص در نظر گرفته شده است .

وی خدمت پست ویژه را سریع ترین خدمت پست در داخل کشور خواند و اظهار داشت: در ایام نوروز از طریق این خدمت، شرکت پست مرسولات هموطنان را به مراکز استان در کمتر از 24 ساعت و در شهرها نیز 3 تا 5 ساعت توزیع می کند.

مدیرعامل شرکت پست به طراحی متنوع و شاد کارتن های پستی نوروزی ویژه امانات، منقش به پیام های تبریک بهاری اشاره و عنوان کرد: این کارتن های پستی با کیفیت و زیبای مصور به ویژه از سوی هموطنانی که عزیزان آنها در خارج از کشور به سر می برند بسیار مورد استقبال قرار گرفته، چرا که این امر نقش به سزایی در توسعه فرهنگ کهن ایران زمین و سنت دیرینه نوروز ایفا می کنند.

رییس هیات مدیره در ادامه پست پیشتاز را نیز از دیگر خدمات سریع، ایمن و مطمئن پست برای ارسال امانات مشتریان در این ایام برشمرد.

وی همچنین با اشاره به سنت پسندیده دادن هدیه در ایام نوروز گفت: سرویس تمبر اختصاصی شرکت پست با برخورداری از قابلیت انتشار تمبر با تصاویر شخصی و مورد نظر مشتریان هدیه ای جذاب، ماندگار و کم هزینه برای تبریک نوروز می باشد.

مهندس مهری سپس با بیان این که تبریک نوروز در میان ایرانیان از طریق ارسال کارت پستال همواره مرسوم بوده عنوان کرد: سرویس کارت پستال شرکت پست طی فرایندهای آسان و سریع الکترونیکی، امکان ارسال کارت پستال های فیزیکی به سراسر کشور را برای هموطنان فراهم نموده است.

وی ادامه داد: هموطنان عزیز می توانند با مراجعه به سامانه www.ecard.post.ir از میان صدها عنوان کارت پستال های متنوع، زیبا و جذاب جای گرفته در این سامانه، کارت دلخواه خود را انتخاب، پیام موردنظر را درج و نشانی گیرنده را ثبت نمایند؛ سفارش های ثبت شده از سوی واحدهای پستی بررسی و کارت پستال الکترونیکی انتخاب شده به صورت کاغذی بر اساس سفارش کاربر آماده سازی گردیده و پست با برخورداری از گسترده ترین شبکه توزیع کشور آن را به دست گیرنده می رساند .

رییس هیات مدیره درخصوص چگونگی بهره مندی از این سرویس پستی بیان داشت: هموطنان می توانند با مراجعه به دفاتر پستی تمبر اختصاصی دلخواه را سفارش دهند.

مهندس مهری استفاده از خدمات ویژه شهروندی (خوش) را با برقراری تماس با شماره 193 در سراسر کشور در این ایام بسیار کاربردی خواند و خاطرنشان کرد: این سرویس در راستای پاسخگویی بهینه به نیازهای مشتریان در حوزه های خدمات پستی، پیک درون شهری (hand to hand) ، نیابتی و همچنین بازار الکترونیکی خوش راه اندازی شده است.

وی خرید الکترونیکی بلیط های قطار، اتوبوس و هواپیما، سرویس پست تلفنی، قبول سفارش و توزیع غذا در مقصد و انجام خدماتی که انجام آن نیاز به حضور فیزیکی سرویس گیرنده خدمت در محل نبوده و به صورت نیابتی از سوی شخص ثالث امکان پذیر باشد را از مهم ترین فعالیت های سامانه خوش برشمرد.

مهندس مهری سامانه بازار الکترونیک پست را بستری مناسب برای مشتریان در جهت تامین کالا و خدمات آنان در این ایام دانست و یادآور شد: در این بازار حدود پنج هزار فروشگاه مجازی کالاها و خدمات متنوع و مختلف را به صورت اینترنتی عرضه می نمایند که هموطنان از طریق مراجعه به سامانه www.ebazar.post.ir می توانند خرید اینترنتی خود را به آسانی انجام داده و توسط پست درب منزل تحویل بگیرند.

مهندس مهری با تاکید بر این که تمامی مرسولات تحویل داده شده به پست تا پایان سال توزیع می گردد درخصوص مراجعه نامه رسان ها در ایام تعطیل نوروز خاطرنشان کرد: در صورت نبود گیرنده در مقصد، صدور اعلامیه حضور نامه رسان از سوی وی الزامی است.

وی تصریح کرد: شرکت پست بتواند با ارایه خدمات متنوع، آسان و در دسترس پاسخگوی مشتریان عزیز در این ایام بوده و همراه با سبزی بهار، آسایش و آرامش را برای آنها به ارمغان آورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا