ارایه ساختار جدید شرکت ارتباطات زیرساخت به سازمان امور اداری و استخدامی کشور
موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت دکتر ستار هاشمی مدیر کل تحول اداری با اعلام این مطلب افزود: این ساختار با توجه به اسناد بالا دستی مانند سیاست های کلی نظام اداری ابلاغیه مقام معظم رهبری، برنامه اصلاح نظام اداری، الزامات برنامه مدیریت خدمات کشوری و ماده ۲۸ قانون ششم توسعه مبنی بر کاهش حجم و اندازه ساختار اداری تاپایان شهریور تدوین و پیشنهاد شد.
دکتر هاشمی با اشاره به در نظر گرفتن تغییرات فناوری، نیازمندی های حوزه مخابرات و ارتباطات، باز مهندسی الگوی کسب و کار شرکت واستفاده از مدل های مرجع در ساختار جدید، افزود: نیازهای مشتریان، تجربیات همکاران، مطالعات تطبیقی کشورهای پیشرو در حوزه ارتباطات، به صورت ویژه برای تدوین این ساختار مورد توجه قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: طراحی ساختار باید بر اساس سرویس، خدمت و فرایند محور باشد تا تعارضات داخلی در وظایف و ماموریت ها به حداقل برسد.
مدیر کل تحول اداری شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص ضرورت تجدید نظر در ساختار شرکت گفت: با ورود به عرصه رقابت، باید خدمات را به صورت نیاز محور ارایه کرد نه عرضه محور تا بخش های فنی بتوانند بر اساس تقاضاها، سرویس های مورد نظر را ارایه کنند، برای ارایه محصول رقابتی بایستی درخواست را به یک معاونت فنی ارایه دهیم تا با توجه به تقاضا سرویس مورد نظر را واگذار کند.
وی تصریح کرد: در طراحی ساختار جدید، ماموریت، وظایف و راهبردها ی شرکت ارتباطات زیرساخت احصا و مدل های مرجع و تجارب موفق حوزه ارتباطات استخراج شد تا امکان پیاده سازی فناوری های نوین توانمندساز در سازمان فراهم شود.
دکتر هاشمی گفت: ما سازمان را به عنوان یک موجود زنده و پویا در نظر می گیریم که در طول زمان نیاز به رشد و تغییر دارد از همین رو ساختار سازمانی نیز با توجه به تغییر فناوری نیازمند تغییراتی است تا چابک تر شده و به نیاز های نوظهور پاسخ دهد.
مدیر کل تحول اداری شرکت ارتباطات زیرساخت در پایان افزود: در این مرحله تصویب ساختار کلان که شامل سطوح مدیرعامل، معاونین و سطح سوم سازمانی شامل دفتر و اداره کل می شود در دستور کار شرکت قرار گرفت و پس از آن، وارد مرحله ساختار تفصیلی خواهیم شد.