عزم جدی پژوهشگاه فضایی برای توسعه دولت الکترونیکی

مجله آنلاین موبنا – به گزارش موبنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین صمیمی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در جهت توسعه فناوری‌های فضایی و اشاعه کاربرد این دستاوردها برای رفع نیازهای وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف، گفت: ما نیازمند فناوری اطلاعات و قابلیت‌های آن برای تسهیل در کارها و بالا بردن کیفیت آن هستیم تا بتوانیم به کارفرمایان و مشتریان این فناوری‌ها، خدمات بهتری را ارائه داده و به نحو مطلوب‌تری نیازهای آنان را برآورده سازیم.
رییس پژوهشگاه فضایی ایران برخی از اقدامات صورت گرفته در جهت توسعه فناوری اطلاعات در این پژوهشگاه را برشمرد و تصریح کرد: تشکیل کارگروه توسعه دولت الکترونیکی، تهیه و تدوین و ابلاغ سند توسعه دولت الکترونیکی، بارگذاری چند خدمت تعریف شده در سایت پژوهشگاه به‌ویژه خدمات مرکز آزمون و یکپارچگی پژوهشگاه و آزمایشگاه‌های آن، بخشی از این اقدامات است.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به دو ماموریت اصلی پژوهشگاه فضایی ایران شامل طراحی و ساخت ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی و نیز توسعه خدمات فضاپایه، گفت: این پژوهشگاه با طیف وسیعی از کارفرمایان و مشتریان از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان فضایی ایران، سازمان برنامه و بودجه، وزارت‌خانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی، سازمان هواشناسی و سازمان حفاظت محیط زیست روبرو است.
صمیمی اظهار داشت: هدف ما رضایتمندی کارفرماها و مشتریانمان است و این مهم نیازمند ایجاد فرآیندهای لازم و ارزیابی مستمر این فعالیت‌ها و فرآیندها است که به همین منظور لازم است داشبوردهای مدیریتی مربوط فراهم باشد و در این جهت توسعه خدمات الکترونیکی نقش موثری دارد.
وی به خدمات مرکز آزمون و یکپارچگی پژوهشگاه فضایی ایران اشاره کرد و افزود: آزمایشگاه‌های مجهز در زمینه تست سامانه‌های فضایی مورد نیاز مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی است که در خصوص این سامانه‌ها فعالیت می‌کنند و برای تسهیل در کار این مشتریان می‌توان مواردی از درخواست‌های آنها و پیگیری امور را به صورت الکترونیکی انجام داد.
صمیمی یادآور شد: پژوهشگاه فضایی ایران عزم جدی برای توسعه دولت الکترونیک در مجموعه دارد و حضور داوطلبانه در این ارزیابی هم نشانگر جدیت ما در این موضوع است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا