خودرو

خداحافظی پژو پارس از خط تولید ایران خودرو؛ جایگزین خودروی محبوب ایران خودرو چیست؟

به گزارش به روزترین‌ها، همین چند وقت پیش بود که یکی از معاونان سازمان استاندارد طی نامه ای اعلام کرد که پژو پارس به عنوان خودرویی با پلتفرم قدیمی قادر به دریافت استاندارهای 85 گانه نیست و باید هرچه سریع تر از مدار تولید خارج شود.

هرچند ایران خودرو تا بهار امسال مجوز تولید این خودرو را دارد اما به ادعای یکی از رسانه ها، به نظر می رسد این مجوز نهایتا تا 31 خردادماه جاری باشد و دیگر تمدید نشود. همچنین با توقف تولید پارس، گفته می شود که دیگر محصول غیراستانداردی در سبد تولیدات ایران خودرو وجود ندارد.

پژو پارس به عنوان خودرویی به نسبت محبوب شناخته می شود که زمان زیادی را بر روی خط تولید این خودروساز مانده و باید دید چه خودروهایی می توانند جایگزین خوبی برای آن باشند.

درحال حاضر با این تصمیم و بررسی فراخوان‌های ارسالی خودروساز سه مسیر جایگزین پارس به متقاضیان پیشنهاد شده است. سورن‌پلاس، ۲۰۷ و تارا خودروهای پیشنهادی است که با توجه به درنظر گرفتن تسهیلات ۱۰۰ میلیونی صرفا به متقاضیان سورن‌پلاس، به نظر می‌رسد برنامه و اولویت ایران‌خودرو نیز در جایگزینی پارس، محصول سورن‌پلاس باشد.

هر سه این خودروها از استانداردهای ۸۵ گانه بهره مند هستند و باید دید پس از توقف تولید پژو پارس چه خودرویی در نهایت می تواند جایگزین این محصول شود و تقاضای بیشتری را به خود اختصاص دهد؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا