اخبار برگزیدهاقتصاد جهانبازارخودروفناوری و خودروفید

تعرفه سنگین 40 درصدی ترکیه برای محافظت از تولید داخلی خودرو در برابر چین

به‌روزترین‌ها| در سال 2023، ترکیه تعرفه های اضافی بر خودروهای الکتریکی چینی وضع کرد و چند مقررات جدید در مورد تعمیر و خدمات پس از فروش این خودروها اعلام کرد. اکنون این کشور 40 درصد تعرفه بر تمامی واردات خودروهای چینی برای حمایت از تولید داخلی خود اعمال می کند.

در یک بیانیه رسمی، وزارت بازرگانی اعلام کرد که تعرفه های سنگین برای حمایت از تولید داخلی و کاهش کسری تراز تجاری 45.2 میلیارد دلاری در سال گذشته ضروری است. این مالیات 40 درصدی جدید شامل خودروهای سواری بنزینی و هیبریدی وارداتی از چین می شود. همچنین حداقل مالیات 7000 دلار در نظر گرفته شده است اگر مالیات محاسبه شده کمتر باشد.

چین با فشارهای تجاری از سراسر جهان از جمله اتحادیه اروپا روبرو است. به زودی انتظار می رود کمیسیون اروپا تصمیم بگیرد که آیا اتحادیه اروپا باید تعرفه هایی را علیه خودروسازان چینی نیز اعمال کند یا خیر؟

دلیل اصلی اعمال این تعرفه ها، یارانه های سنگین دولت چین به بخش خودروسازی است. در نتیجه، خودروهای الکتریکی وارداتی از چین بسیار ارزان تر هستند و به تدریج جایگزین تولیدات داخلی می شوند، زیرا از مزایای ناعادلانه برخوردارند.

از سوی دیگر، اگر یک شرکت غربی بخواهد در چین کسب و کار کند، ملزم به شراکت با یک شرکت چینی محلی است . این یک تفاوت بزرگ در نحوه کسب و کار در چین و اروپا است و موجب ایجاد شرایط ناعادلانه در بازار می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا