اخبار برگزیدهبازارخودروفیدفید برتر

سقوط 10 تا 70 میلیونی قیمت خودروها؛ آینده بازار خودرو در گرو تغییرات نرخ ارز

به‌روزترین‌ها| نوسان قیمت خودرو طی هفته گذشته نسبت به سایر ماه های سال جاری بیشتر بوده است.

تغییرات وزارت صمت و دولت توام با افت قیمت ارز منجربه کاهش هیجان بازار شده، هرچند که در این میان بیشتر خودروهای چینی و وارداتی به کشور نسبت به کاهش قیمت بیشترین مقاومت را داشتند، اما خودروهای داخلی افت قابل توجه قیمت را تجربه کردند، در ادامه به بررسی چهار خودروی که افت قیمت داشتند خواهیم پرداخت؛

سقوط ۷۰ میلیون تومانی تارا

تارا در نسخه اتوماتیک با تیپ ال ایکس وی چهار هفته گذشته در بازار با قیمت یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان معامله می شد. اما امروز قیمت این خودرو به ۹۹۰ میلیون تومان رسیده است. کاهش ۷۰ میلیون تومانی تارا بیانگر تداوم ارزانی این خودرو در بازار است.

خودروی شاهین چند؟

شاهین در نسخه اتوماتیک یکی از پر فروش ترین خودروهای سدان گروه خودروسازی سایپا است. شاهین با تیپ اتوماتیک هفته گذشته در بازار قیمت ۸۳۰ میلیون تومانی داشت، اما امروز قیمت این خودرو به ۸۲۰ میلیون تومان رسیده است. سیگنال های بازار بیانگر عدم کاهش قیمت این خودرو است.

ریسپکت هم ارزان شد

ریسپکت پرایم تیپ ۲ هفته گذشته در بازار با قیمت یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان معامله می شد. این سدان تازه وارد بازار خودرو کشور، امروز به قیمت یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان رسیده است. افت ۱۰ میلیون تومانی این خودرو بیانگر تداوم ارزانی است. 

چینی تازه وارد ارزان شد

بی ای سی ایکس ۳ پرو هاچ بک کراس اوور جدید کرمان موتور است که از نگاه منتقدان از کیفیت قابل قبولی برخوردار نیست نیز با افت قیمت روبه رو شده است. این خودرو تازه وارد هفته گذشته در بازار قیمت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی داشت، اما امروز نرخ این محصول چینی کم کیفیت به یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان رسیده است. 

به نظر می‌رسد که خودروهای چینی و وارداتی طی روزهای آینده با افت قیمت مواجه شوند، البته این مسئله مشروط به تداوم کاهش نرخ ارز است. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا