اخبار برگزیدهبازارخودروفیدفید برتر

کاهش 50 درصدی فروش مازراتی در 2023؛ استلانتیس برند لوکس خود را می‌فروشد؟

به‌روزترین‌ها| شرکت خودروسازی مازراتی در 6 ماه نخست سال میلادی جاری با افت ۵۰ درصدی فروش مواجه شده است.

از همین رو گروه خودروسازی استلانتیس اعلام کرده است که قصد فروش مازراتی را ندارد، اما احتمالا این برند را با سایر برندهای لوکس خودروساز ایتالیایی ادغام کند.

چهارمین خودروساز بزرگ دنیا ظاهرا تعهد بی قید و شرطی جهت حمایت از مازراتی دارد و این برند لوکس، محصولات برقی، هیبریدی و بنزینی تولید می کند.

کاهش 50 درصدی فروش مازراتی در 2023؛ استلانتیس برند لوکس خود را می‌فروشد؟

مازراتی را می توان چهاردهمین برند گروه خودروسازی استلانتیس معرفی کرد. برخی از کارشناسان معتقد هستند که بیانیه امروز استلانتیس در خصوص عدم فروش مازراتی، با برنامه استراتژیک ۲۰۳۰ این شرکت در تضاد است.

برنامه افزایش فروش مازراتی با حضور در بازارهای جهانی

مازراتی در صنعت خودرو و حمل و نقل وظیفه تولید محصولات لوکس با بهترین عمل کرد برای مشتریان خود را دارد. بنابراین این برند مخاطب و مشتری خاص فراوانی در سراسر جهان دارد و مازراتی سعی دارد با تقویت حضور خود در بازارهای جهانی، سهم فروش خود را افزایش دهد. 

استلانتیس سعی دارد با تدوین یک استراتژی ۱۰ ساله سود این شرکت خودروساز ایتالیایی را طی یک دهه تضمین کند.

کاهش 50 درصدی فروش مازراتی در 2023؛ استلانتیس برند لوکس خود را می‌فروشد؟

پیشتر کارلوس تاوارس مدیرعامل گروه استلانتیس اعلام کرده بود که اگر هریک از برندهای زیر مجموعه این گروه سودآور نباشند، با توقف تولید از بین خواهند رفت، باتوجه به اینکه مازراتی شرکتی دو قطبی است، احتمال از بین رفتن ندارد.

ناتالی نایت مدیر مالی مازراتی در خصوص عدم سوددهی این شرکت گفت: زمان آن رسیده که این برند مورد استقبال سرمایه گذاری گروه و مشتریان قرار گیرد.

مازراتی در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۵ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو فروخته، اما در 6 ماهه نخست امسال فقط ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو به فروش رسانده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا