اخبار برگزیدهانرژیبازارخودرو

تامین برق 126 جایگاه شارژ خودروهای برقی تهران

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با توجه به ضرورت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی، تصمیم به تامین برق ۱۲۶ جایگاه شارژ خودروهای برقی در پایتخت گرفته است. این اقدام به توسعه زیرساخت‌های استفاده از خودروهای برقی و کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی کمک خواهد کرد.

به گزارش به‌روزترین‌ها؛ کامبیز ناظریان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد: برای ۱۲۶ جایگاه شارژ خودروهای برقی در پایتخت، با اولویت استفاده از منابع انرژی نو و تجدیدپذیر، تامین برق انجام خواهد شد. این اقدام با همکاری شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) و با توجه به وضعیت فعلی تولید و مصرف انرژی در کشور برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: مرحله نخست این پروژه با تلاش‌های متخصصان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ و همکاری سایر ارگان‌های مربوطه به پایان رسیده است، و برق‌رسانی به این ایستگاه‌ها در سال جاری تکمیل شده است.

ناظریان به اهمیت تغییرات اقلیمی و افزایش دما اشاره و تاکید کرد: این شرایط ایجاب می‌کند توجه بیشتری به استفاده از انرژی‌های پاک داشته باشیم و سهم سوخت‌های فسیلی را در تامین انرژی کاهش دهیم. همچنین توسعه و ترویج استفاده از خودروهای برقی به کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی کمک خواهد کرد.

4 جایگاه شارژ جدید خودروهای برقی در آستانه افتتاح

مهدی شعبانی دبیر کارگروه تامین برق ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی نیز درباره پیشرفت‌های اخیر اظهار داشت: ایستگاه‌های پارکینگ‌های طالقانی، حافظ، اندیشه و سعدی اکنون با قدرت قراردادی ۹۰ کیلووات برق‌دار شده‌اند. همچنین، پارکینگ امیرکبیر با قدرت ۷۰ کیلووات، ایستگاه معاونت حمل‌ونقل منطقه ۶ با قدرت ۱۲۰ کیلووات، پارکینگ نهج‌البلاغه با قدرت ۱۳۰ کیلووات و بوستان ولایت با قدرت ۳۴۰ کیلووات نیز مجهز به برق و آماده بهره‌برداری هستند.

شعبانی با اشاره به جایگاه های شارژ جدید افزود: پروژه فاز نخست، تأمین ۲ مگاوات انشعاب برق را شامل می‌شود و فاز دوم که به پایانه‌های تاکسی و اتوبوس‌رانی اختصاص دارد، پشتیبانی ۶ مگاوات انشعاب برق را از طریق ایستگاه‌های معین فراهم خواهد کرد.

وی همچنین اشاره کرد: بزودی، چهار جایگاه شارژ دیگر با اتمام طرح‌های فنی، آماده بهره‌برداری خواهند شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا