اخبار برگزیدهبازارخودرو

زامیاد با تولید بیش از 25 هزار دستگاه خودرو در 6 ماه رکورد زد

شرکت زامیاد در 6ماهه نخست سال ۱۴۰۳ با تولید ۲۵۴۱۰ دستگاه خودرو، رکوردی بی‌سابقه را در تاریخ خود به ثبت رساند. این موفقیت در راستای افزایش تولید داخلی و تقویت خودکفایی صنعت خودرو در ایران به دست آمده است.

به گزارش به‌روزترین‌ها؛ جواد توسلی مهر، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد: شرکت زامیاد در 6 ماهه نخست سال ۱۴۰۳ با تولید ۲۵۴۱۰ دستگاه خودرو به رکوردی تاریخی دست یافته است. این میزان تولید، بیشترین رقم در مقایسه با ارقام مشابه در طی یک دهه اخیر محسوب می‌شود.

وی در این زمینه ابراز داشت: این موفقیت در شرایط چالش‌برانگیز تولید خودرو به دست آمده و ناشی از تأکیدات مقام معظم رهبری بر ارتقای تولید داخلی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های بومی خودروسازان است.

افزایش تولیدات زامیاد طی 6 ماه اخیر

توسلی مهر به اهمیت این دستاورد در ارتقاء کیفیت محصولات داخلی و پاسخگویی به نیازهای گوناگون بازار خودرو اشاره و خاطرنشان کرد: موفقیت زامیاد و سایر شرکت‌های زیرمجموعه سایپا در خودکفایی و تقویت تولید ملی قابل توجه است. در واقع، این شرکت علاوه بر شکستن رکورد کلی، توانسته در 2 ماه متوالی از 6 ماهه نخست سال، بالاترین تولید ماهانه را در 10 سال اخیر به ثبت برساند.

وی ادامه داد: ورود محصولات جدید از جمله وانت‌های تک‌کابین و دوکابین، پادراپلاس و پیکاپ کارون، به همراه اتوبوس‌های برقی، دیزلی و انواع اتوبوس‌های بین شهری، نشان‌دهنده استراتژی سایپا برای افزایش توان رقابتی و تأمین نیازهای داخلی در بخش خودروهای تجاری است.

توسلی مهر همچنین بر تعهد گروه سایپا به اجرای راهبردهای نوین در راستای توسعه صنعت خودروسازی ایران و تقویت اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت: این پیشرفت‌ها، نمایانگر عزم راسخ سایپا برای رسیدن به خودکفایی در تولید خودرو و تقویت زیرساخت‌های صنعتی کشور است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا