اخبار برگزیدهبازار

افزایش قیمت لبنیات بیش از 20 درصد منطقی نیست

امرالهی مدیرکل دفتر بازرسی وزارت جهاد کشاورزی بر نامعقول بودن افزایش بیش از ۲۰ درصدی قیمت بلبنیات تاکید کرد و از رعایت نرخ‌های توافقی جدید در این حوزه خبر داد.

به گزارش به‌روزترین‌ها؛ مسعود امرالهی مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: افزایش بیش از ۲۰ درصدی قیمت لبنیات با توجه به افزایش قیمت شیرخام توجیه‌پذیر نیست.

وی در واکنش به افزایش ۳۰ درصدی قیمت محصولات لبنی در بازار، بیان کرد: کارخانه‌ها موظف به رعایت قیمت چهار نوع محصول لبنی نظیر ماست ۲.۵ کیلوگرمی، پنیر یواف ۴۰۰ گرمی، شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی کم‌چرب و همچنین شیر بطری یک لیتری کم‌چرب هستند.

امرالهی در ادامه به قیمت ۱۸ هزار تومانی هر کیلوگرم شیرخام که در شهریورماه توسط ستاد تنظیم بازار اعلام شده‌ اشاره کرد و گفت: بر اساس این تصمیم، توافقی میان سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش حدود ۲۰ درصدی قیمت محصولات لبنی وجود دارد.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: هر گونه افزایش قیمتی فراتر از نرخ توافقی، به عنوان گران‌فروشی تلقی می‌شود و تاکنون قیمت‌های جدید اعلام نشده‌اند. بر این اساس در صورت دریافت گزارش‌هایی مبنی بر گران‌فروشی، با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا