ارتباطات

راه‌اندازی اپراتور سوم، اولویت‌ برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رضا تقی‌پور صبح امروز در دفاع از برنامه ای خود در صحن علنی مجلس اظهار داشت: برنامه‌هایی که اینجانب اعلام کردم مربوط به دو بخش اهداف و راهکار‌های دستیابی به سیاست‌های کلان و برنامه‌های اجرایی است که این بخش نیز 17 فصل دارد.
وی با اشاره به اینکه برنامه جامعی را ارائه کرده و مورد توجه بسیاری از نمایندگان نیز قرار گرفته است، افزود: تأکید اصل سوم قانون اساسی بر تقویت روح تفکر و ابتکار در جامعه و همچنین تأکید چشم انداز 20 ساله برای دستیابی به رتبه‌های اول اقتصادی، تأکید رهبری بر ضرورت جنبش نرم‌افزار محوری و شکستن مرز‌ای بین‌المللی از مواردی است که با اجرایی شدن آن در کشور با توجه به پتانسیل بالا می توانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.
وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دستاورد‌های علمی، به ویژه فناوری‌های نوین، نانو، هوا فضا و غیره که در چهار سال گذشته با حمایت مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، مجلس شورای اسلامی و حمایت ملت ایران به دست آمد نشان از توان و پتانسیل بالای ایران در علوم فناوری است.
تقی‌پور با اشاره اینکه ارتباطات امروزه مادر همه علوم است، افزود: در صورت وجود رویکرد‌های مناسب در این زمینه تعامل‌ مالی مناسب، کاهش هزینه‌ها، شناسایی عناصر غیر کارآمد و حذف آنها، شفافیت در اطلاعات و نظارت یکپارچه به وجود می‌آید.
وی گفت: هدف از ارائه برنامه‌ها مناسب در این حوزه توسعه پایدار برای فعالیت و ایجاد رفاه در جامعه است.
تقی پور تأکید کرد: توسعه زیر ساخت‌ها از طریق فناوری‌های نوین اطلاعاتی، توسعه فعالیت شرکت پست و پست بانک، توسعه فناوری فضایی و ایجاد نظام کنترلی برای پست و مخابرات از جمله برنامه های اینجانب در این وزارت‌خانه است.
وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه شبکه ارتباطی روستایی و بانک‌های اطلاعاتی، جلوگیری از مهاجرت روستا به شهر و در مقایل تشویق به مهاجرت شهری‌ به روستا، راه‌کار‌های مناسب برای حضور در عرصه بین‌المللی، توسعه زیر ساخت‌های فضای اطلاعات برای استفاده از توان داخلی و توسعه فناوری و شاهراه‌های ایران با جهان از فراز‌های مهم برنامه‌های حوزه ارتبطات و فناوری اطلاعات است.
وی بیان کرد: فناوری‌ها امروزه فرصت‌هایی را فراهم کرده که از جمله کشور‌های چین و هند با تکیه به این فناوری اقتصاد خود را تعالی بخشیده و ایران نیز با توجه به منابع غنی که دارد می‌تواند از این فرصت‌ استفاده کرده و پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.
تقی‌پور اظهار داشت: با توجه به فرصت‌های مناسبی که در این حوزه در چهار سال گذشته با تلاش‌های سلیمانی ایجاد شده امیدواریم با تکمیل کار‌های گذشته، همچنین با تکیه بر خصوصی سازی و توسعه اپراتور های جدید گام بزرگی برای ارائه خدمات بهتر برداریم.
وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه فاوری اطلاعات و راه‌اندازی اپراتور سوم از اولویت‌ برنامه‌های اینجانب است همچنین با توجه به برگزاری مزایده اپراتور سوم و اعلام برندگان آن بنا به دلایلی که پیش آمد برنده اول کنار گذاشته شد و بر همین اسس ادامه برنامه ها بر اساس مزایده امکان پذیر نبود و در حال حاضر از طریق تجدید مزایده و یا طرق مختلف این مسئله را حل می کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا