سهام شرکت مخابرات نياز به بازارگردان دارد

علي اسلامي در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي برنا با اشاره به اينکه تاکنون چنين شرکتي با اين رقم سرمايه وجود نداشته و طبيعي است که در مواجهه با آن دچار مشکلاتي شويم ادامه داد: شرکت مخابرات از نظر سرمايه 3 برابر بزرگتر از بزرگترين شرکت بورس که فولاد مبارکه اصفهان است، مي باشد.
وي با اشاره به اين که هم اکنون خلاء يک ابزار مالي جديد با ورود شرکت‌‏هاي بزرگ در بورس احساس مي‌‏شود ادامه داد: در حال حاضر حضور بازارگردان‌‏ها بسيار ضروري به نظر مي‌‏رسد.
اين فعال بورس تصريح کرد: مخابرات نياز به بازارگردان واقعي دارد، که بايد توسط يکي از شرکت‌‏هاي تامين سرمايه انتخاب شود.
اين کارگزار بورس افزود:مخابرات ساختار دولتي دارد و مدتي طول خواهد کشيد که از ساختار دولتي خارج شود
وي در ادامه تصريح کرد: مخابرات بايد به يک بنگاه اقتصادي مبدل شود که اين امر کمي طول خواهد کشيد و زماني که اين تغيير ساختار اتفاق بيافتد، شرايط به نفع سهامداران خواهد شد.
وي با ذکر اين نکته که هم اکنون بازار بورس از شرايط مناسبي بر خوردار است تصريح کرد:رشد بازار طي سال جاري با ورود شرکت‌هاي مشمول اصل 44 امکان پذير شد.
اسلامي خاطر نشان کرد:در ماه هاي اخير شرکت‌هاي بزرگي وارد بازار سهام شدند و بخش عمده‌اي از بورس را در اختيار خود گرفتند که نتيجه مثبت امروز بازار هم مرهون حضور همين شرکت‌ها در بازار است.
وي با تاکيد بر اينکه با نگاهي به گذشته درمي‌يابيم که رشد سه هزار واحدي شاخص بورس (سود نقدي و قيمت) ناشي از تأثيرات شرکت‌هاي مشمول اصل 44 بوده است ادامه داد: بسياري از اين شرکت‌ها داراي وزن زيادي بودند و زمينه را براي رونق بورس فراهم کردند.
وي با بيان اين‌که هم اکنون ارزش شرکت‌هاي اصل 44 واگذار شده در بورس 20 هزار ميليارد تومان است، افزود: ارزش جاري بازار سرمايه 67 هزار و 400 ميليارد تومان است.
وي ادامه داد: حدود 30 درصد ارزش بازار در اختيار شرکت‌هاي مشمول اصل 44 قرار دارد و حضور اين شرکت‌ها موجب رونق بازار سهام و افزايش تعداد سهام‌داران شده است.
وي در پايان گفت: اين در حالي است که در سال‌هاي 83 تا 86 با کاهش نرخ رشد سرمايه‌گذاران مواجه بوديم. اما از سال 86 اين روند معکوس شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا