آغاز ارايه‌ي اين سرويس از سوي ايرانسل

محمود خسروي در گفت‌و‌گو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد: ايرانسل مشكلي در زمينه ارايه‌ي اين سرويس ندارد و اپراتور اول تلفن همراه نيز در اين زمينه اعلام آمادگي كرده اما هنوز سازمان تست‌هاي لازم را براي اين اپراتور انجام نداده‌ايم كه بعد از انجام اين كار اين سرويس براي مشتركان اپراتور اول نيز آغاز خواهد شد.
وي با بيان اين كه آيين‌نامه ارايه‌ي خدمات پيام چندرسانه‌يي که در کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات سازمان تدوين شده به تاييد همه مراجع ذي‌صلاح رسيد، اظهار كرد: اپرتور دوم تلفن همراه بايد در مورد نحوه ارايه‌ي اين سرويس به مشتركان خود تصميم‌گيري كرده و اطلاع‌رساني كند.
خسروي همچنين درباره‌ي مزايده وا‌يمكس گفت: براي اين سرويس از همه استان‌ها پيشنهاد داشتيم كه مزايده آن انجام شده و در حال حاضر در كميته‌ي مربوطه در حال انجام بررسي‌هاي فني و اقتصادي است.
گفتني است MMS يا سرويس پيام چندرسانه‌يي يک سرويس مخابراتي محسوب مي‌شود که زيرساخت‌هايش از طريق بسترهاي مخابراتي فراهم‌ شده و مشترکان تلفن همراه مي‌توانند از اين امکان براي ارسال صوت و تصوير از طريق تلفن همراه استفاده کنند.
ارايه‌ي اين سرويس در كشور نخستين بار به مشترکان اپراتور دوم تلفن همراه ارايه اما در اواخر ارديبهشت‌ماه سال 86 و بر اساس درخواست سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي متوقف شده و از ايرانسل خواسته شد تا زمان تدوين مقررات مربوط به استفاده از اين سرويس در سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، اين سرويس به مشترکان ارايه نشود.
لازم به ذكر است با ابلاغ مصوبه‌ي کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به شرکت ارتباطات سيار ايران سقف هزينه ارسال هر MMS مبلغ يك هزار ريال براي هر بار ارسال تصويب شده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا