ارائه تلفن خانگی به 113 روستای زیر 100 نفر جمعیت

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) جدیدی – مدیرعامل مخابرات استان سمنان – با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر، 113 روستای زیر 100 نفر جمعیت از نعمت تلفن خانگی بهره‌مند شده‌اند.
وی افزود: همچنین با راه‌اندازی 30 دفتر مخابراتی در برخی روستاهای دارای جمعیتی زیر 100 نفر، ارتباط رسانی به آن‌ها نیز محقق شده است.
او با بیان این مطلب که بر اساس برنامه چهارم توسعه، باید ارتباط رسانی به روستاهای بالای 100 نفر جمعیت عملیاتی می‌شد، خاطر نشان کرد: تمامی 226 روستای دارای جمعیت بالای 100 نفر، دارای ارتباط هستند، 216 روستا از میان 226 روستای بالای 100 نفر جمعیت نیز دارای تلفن خانگی هستند.
وی درباره پوشش شبکه تلفن همراه سراسری در روستاها نیز گفت: در حال حاضر، 185 روستای بالای 100 نفر جمعیت و 105 روستای زیر 100 نفر جمعیت تحت پوشش تلفن همراه سراسری هستند.
مدیر عامل مخابرات استان سمنان درباره شبکه تلفن همراه روستایی نیز اظهار کرد: در حال حاضر 110 روستای استان با استفاده از 17 سایت تلفن همراه تحت پوشش این شبکه قرار دارند.
او افزود: در سال جاری با تلاش‌های در دست اقدام و با نصب و راه‌اندازی 20 سایت BTS جدید، یک رشد 100 درصدی را در این حوزه شاهد خواهیم بود.
جدیدی با بیان این مطلب که تعهدات برنامه چهارم درباره راه‌اندازی دفاتر خدمات ارتباطی روستایی، 18 ماه پیش عملیاتی شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون، 93 دفتر ICT روستایی، خدمات مورد نیاز روستائیان در بخش‌های مخابرات، پست و پست بانک را ارایه می‌دهند که به واسطه آن تعداد زیادی از سفرهای غیرضرور روستائیان حذف شده است.
وی خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تا پایان تابستان سال جاری، 10 دفتر خدمات ارتباط روستایی جدید، فراتر از برنامه در نظر گرفته شده، تجهیز و راه‌اندازی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا