اخبار برگزیدهفناوریفناوری های نوینفیدفید برترفین تک و فناوری

3 قابلیت هوش مصنوعی در خدمت جستجوی سریع‌ تر گوگل کروم

به‌روزترین‌ها| سه ویژگی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به گوگل کروم اضافه شده‌ اند تا جستجو در اینترنت را سریع تر و راحت‌تر کند.

پارسا تبریز معاون رئیس گوگل کروم درباره تازه ترین به روز رسانی مرورگر این شرکت گفت: عناصر فناوری گوگل لنز و جمینی به مخاطبان بیشتری خارج از برنامه‌ های اصلی ارائه خواهد شد.

اولین بهبود، تغییر در نحوه عملکرد گوگل لنز است، که آن را بیشتر با ویژگی «دایره برای جستجو» در گوشی‌ های همراه پیکسل همگام می‌ سازد

کاربران گوگل کروم در ایالات متحده اولین کسانی خواهند بود که در هفته‌ های آتی به این ویژگی‌ های جدید دسترسی پیدا می‌ کنند و هنوز اطلاعاتی درباره سایر مناطق ارائه نشده است.

3 قابلیت هوش مصنوعی در خدمت جستجوی سریع‌ تر گوگل کروم

اولین بهبود، تغییر در نحوه عملکرد گوگل لنز است، که آن را بیشتر با ویژگی «دایره برای جستجو» در گوشی‌ های همراه پیکسل همگام می‌ سازد. همچنین انتخاب آیکون این ابزار در نوار آدرس مرورگر امکان انتخاب اشیا روی صفحه را فراهم می‌ کند.

امکان جستجوی چند گانه در به روز رسانی جدید گوگل کروم

کاربران می‌توانند از طریق منوی راست‌کلیک یا منوی سه‌نقطه به ابزار گوگل کروم دسترسی داشته باشند. سپس، با کلیک روی یک شیء، آن شیء برجسته خواهد شد و نتایج مشابه بصری در یک پانل کناری درست مانند یک جستجوی عادی در گوگل فهرست می‌شوند.

به روز رسانی جدید در نسخه بتای اخیر کروم ظاهر شده، بنابراین با وجود زمان کوتاه تست، گوگل باید از ارزش آن اطمینان داشته باشد تا به سرعت منتشر شود

گزینه‌ های فیلتر بیشتری نیز وجود خواهد داشت، از جمله جستجوی چند گانه، که امکان تنظیم درخواست را توسط رنگ، برند یا جزئیات دیگر فراهم می‌ کند.

فناوری گوگل جمینی می‌ تواند با طرح سوالات بیشتر برای عمق‌ بخشیدن به جستجو برای کاوش بیشتر در مورد یک آیتم یا موضوع خاص مورد استفاده قرار گیرد. به‌ عنوان بخشی از به‌ روز رسانی گوگل لنز، برخی از جستجوها نمای کلی هوش مصنوعی را فعال می‌ کنند، اما این امر بسته به پرسش اولیه متفاوت خواهد بود.

این ویژگی به طور مختصر در نسخه بتای اخیر کروم ظاهر شده، بنابراین با وجود زمان کوتاه تست، گوگل باید از ارزش آن اطمینان داشته باشد تا به سرعت منتشر شود.

تقویت تاریخچه مرورگر در گوگل کروم با هوش مصنوعی

در این به روز رسانی گوگل کروم، ویژگی جدید دیگری که به کروم اضافه می‌ شود Tab Compare است که چندین تب محصول مشابه را در یک پنجره واحد جمع‌ آوری خواهد کرد و یک توضیح مبتنی بر هوش مصنوعی از هر آیتم تولید می‌ کند.

3 قابلیت هوش مصنوعی در خدمت جستجوی سریع‌ تر گوگل کروم

Tab Compare می‌ تواند نسخه‌ های مختلف یک محصول مصرفی از برند های مختلف را نمایش دهد، اطلاعات کلیدی را فهرست کند و به شما امکان مقایسه و تضاد بدهد.

با هوش مصنوعی شما دیگر به کلمات کلیدی و جستجو در ذهن خود محدود نخواهید بود تا آن صفحه وب هفته گذشته را پیدا کنید زیرا تاریخچه جدید مرورگر به شما اجازه می‌ دهد سوالات بپرسید

اطلاعات ارائه‌ شده توسط گوگل به طور دقیق نشان نمی دهد که این عملکرد چطور کار خواهد کرد، اما راهنمایی بیشتری ارائه خواهد شد.

سرانجام، هوش مصنوعی مولد جادوی خود را برای پیدا کردن جزئیات ناخوشایند در تاریخچه مرورگر شما عملی می‌ کند. شما دیگر به کلمات کلیدی و جستجو در ذهن خود محدود نخواهید بود تا آن صفحه وب هفته گذشته را پیدا کنید، زیرا تاریخچه جدید مرورگر به شما اجازه می‌ دهد سوالات بپرسید.

مثال ارائه شده این بود که از کروم بپرسید آیا در هفته گذشته به فروشگاه‌ های بستنی آنلاین مراجعه کرده‌ اید، و نتایج تمام «صفحات مرتبط از تاریخچه شخصی شما» را نشان می‌ دهد.

به طور کلی تحول بزرگ با اضافه شدن هوش مصنوعی به گوگل کروم یک گام بزرگ در راستای ارائه تجربه مرور هوشمندانه‌ تر و شخصی‌ سازی‌ کننده‌ تر برای کاربران است.

با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مانند Google Lens و Gemini، کروم نه تنها جستجوهای بصری و متنی را بهبود می‌ بخشد، بلکه امکان تحلیل پیشرفته و پیشنهادات هوشمندانه را نیز فراهم می‌ کند. این تکنولوژی‌ ها به کاربران کمک می‌ کنند تا با سرعت بیشتری به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابند و زمان کمتری را صرف جستجو کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا